Radomír Mikeska

Svět není zdaleka dokonalý, řekla Mary

5. 11. 2014 13:50:00
Ze všech lidí, kteří řekli tuto větu, jsem si vybral jednu australskou dívku, a odvolávám se na ni: Svět není zdaleka dokonalý, řekla Mary Daisy Dinkle.

Sledoval jsem se zájmem řeč toho muže, teď mu budu říkat Max, leže na svém oblíbeném kusu nábytku s polstrováním, měl jsem to zaznamenaný, že mám v ten čas pustit rádio, a původní stav fyzického uvolnění se měnil v tenzi.

Napřed jsem si myslel, že neexistuje způsob, jak na to reagovat. Maxe považuji za výjimečnou osobu, zvolenou národem včetně mě, s mimořádnou inteligencí a se světonázorem, který mně konvenuje.

Vůbec jsem neměl náladu o tom přemýšlet natož o tom psát. Pak ale něco rozhodlo, že se o tom přemýšlet trochu bude.

Max byl evidentně naštvanej. Naštvanej když ne na nejsilnější světovou mocnost tak určitě na nejsilnější politickou sílu v tomto státě. Ve státě, kde nejvlivnější média jsou ovládána soukromými osobami – Babišem a Bakalou.

Třeba médium ovládané Babišem klidně nechá viset takový blog. Urážka hlavy státu jako kráva.

Do té Číny s Maxem letělo prý 80 lidí. Hmm, to jsou jako skoro všichni, včetně staré Blažkové. Jenže „skoro“, dva tam neletěli; kteří že to jsou?

Rozčílilo je to a urazilo: Je přece jasné, že bez nás dvou to tam nemohlo proběhnout dobře a že kdyby letěl zpátky letadlem Agrofertu, tak by to bylo úplně v pořádku. Ale letět letadlem toho starýho veksláka? No, to mu dáme sežrat!

A dali. A když ještě prohlásil lidovky za latrínu, nijak to k uklidnění situace nepřispělo.

Ale není to možno použít jako omluvu nebo výmluvu. Hlava státu je jednou hlava státu a má být pověstná něčím jiným než provokativní terminologií.

No, ale jak říkala Mary: Svět není dokonalý a Max taky ne.

Autor: Radomír Mikeska | karma: 5.40 | přečteno: 279 ×
Poslední články autora